DevAcademy Blog

DevAcademy Blog


December 2017
M T W T F S S
« Mar    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Categories


5 definiţii ale rolului de Product Manager

Dev InsightsDev Insights

Product Managerul este un rol de cele mai multe ori fluid într-o echipă de creatori de tehnologie – este omul din spatele strategiilor şi cel care identifică oportunităţile pieţei însă trebuie să îşi menţină şi rolul de a planifica şi de a organiza desfăşurarea proiectului.

Cinci definiţii ale acestui rol

1     “Product managerul este cel responsabil pentru succesul sau eşecul unui produs. Este persoana care aduce viziunea şi direcţia unui produs şi cel care trebuie să obţină implementarea corectă şi lansarea la timp pe piaţă (de la project manager sau direct), astfel incât diferenţiatorul definit la început să rămână relevant. Totodată, asigură flexibilitatea şi adaptabilitatea în orice moment a produsului într-o altă formă, dacă piaţa o cere.

Product managerul este cel care reprezintă ideea şi produsul în faţa tuturor părţilor implicate (upper management, echipa de development, investitori, clienţi, sales, marketing), pentru a-l justifica, explica, a obţine validare şi a asigura că este corect promovat. Nu în ultimul rând, un product manager asimilează un fail ca pe o experienţă valoroasă de învăţare în procesul de creare a unui produs şi nu ca pe un punct de oprire” detaliază Cristina, Product Manager PDM Taskforce – DevAcademy

Sursă foto: Slideshare - ProductLeadership

Sursă foto: Slideshare – ProductLeadership

2     “Un product manager are ochii larg deschişi la tot ce apare nou în tehnologie. Este « omul bun la toate ».Vine cu idei, le rafinează cu atenţie, se pune în pielea clientului şi găseşte soluţii inovative la probleme importante pentru acesta. Îşi cunoaşte bine concurenţa şi publicul ţintă.

Are aptitudini financiare şi strategice. Nu uită niciun moment faptul că trebuie să genereze revenue. Este cel care comunică viziunea despre produs şi supervizează procesul de dezvoltare şi implementare.

Dacă iese prost e vina lui, dacă iese bine e ceva ce trebuia să se întâmple” spune Dana, Product Manager PDM Taskforce – DevAcademy

3     “Product Managerul este o intersecţie mare de roluri care în mod natural se resping. Un vizionar angrenat în realitate, un creativ angrenat în cifrele finance-ului, un curajos care îşi măsoară deciziile şi riscurile, un explorator care perseverează în viziunea lui.

Cu siguranţă este un generalist multilateral dezvoltat şi pasiunea pentru business îl va determina să treacă de toate obstacolele din Product Management şi să lupte până când produsul prinde tracţiune pe piaţă.

Rolul său este de a da direcţia unui produs în timp ce este punctul de convergenţă dintre piaţa în care activează, echipa care se ocupă de implementare, stakeholderul sau investitorii şi propria viziune. Produsul construit de el va trebui vândut tuturor părţilor implicate, nu doar clienţilor iar etapa de implementare ajunge să facă diferenţa între succes sau fail. El va decide ce funcţionalităţi are produsul, cât costă, cum se vinde, cum ar putea ajunge la clienţi, cum s-ar scala, şi asa mai departe.

Product Managerul este persoana care înţelege cel mai bine diferenţa între o idee bună, şi cantitatea masivă de efort, timp, energie şi experienţă necesare pentru ca acea idee să devină produs” povesteşte Paul, mentor al track-ului de Product Management în DevAcademy

ce-e-un-product-manager

Sursă foto: mindtheproduct.com

4     “Am citit undeva pe net că product managerul ar trebui să înțeleagă bine și partea de business, și pe cele de tehnologie şi de user experience din zona în care face dezvoltare de produse. Deci să acumuleze o experiență care să îl ajute să se orienteze în mijlocul unei avalanșe de informații, presupuneri și strategii posibile, în care sunt implicați mulți oameni foarte diferiți. Că e bine să găsescă din timp constantele și punctele de inflexiune.

Ce învăț acum e că așa este și că este dificil. Dar că este în același timp și foarte motivant.” – Anda, Product Manager PDM Taskforce – DevAcademy

Sursă foto: productmanagerhq.com

Sursă foto: productmanagerhq.com

5     „Comunicarea activă cu echipa de dezvoltare şi implementare, abilitatea de a înţelege cu uşurinţă trendurile şi provocările din zona tehnică, urmărirea viziunii şi realizarea proiectului în raport cu cerinţele pieţei/clientului precum şi folosirea abilităţilor tehnice pentru a prioritiza şi planifica funcţionalităţile produsului sunt câteva dintre super puterile unui product manager care conduce o echipă tehnică în realizarea unui produs.

Product managerul aduce viziunea, ia decizii raţionale bazate pe o analiză detaliată a variantelor existente şi ştie în permanenţă nevoile pieţei, pentru că până la urmă, în spatele unui produs de succes, stă un product manager cu o formidabilă abilitate de a empatiza cu clientul, care are o perspectivă asupra a ce este posibil şi esenţial de realizat pentru a atinge nevoile pieţei.” – Alexandru, Product Manager PDM Taskforce – DevAcademy.

Concret, ce trebuie să ştie să facă managerul de produs?

Mai mult, managerul de produs este total responsabil cu:

Dacă vrei să afli rapid atunci când publicăm articole noi, te invităm să dai un like fanpage-ului DevAcademy şi să te abonezi la newsletter.